قلب طلایی

قلب طلایی
مطالب جالب و خواندنی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قلب طلایی و آدرس bahoosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که منظومه شمسی ما با ضربه‌های میدان مغناطیسی بین ستاره‌یی از اعماق فضا دچار فرورفتگی و قرشدگی شده است.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اطلاعات به وسیله فضاپیمای «وویجر» آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) در طول سفر ۳۰ ساله‌اش به لبه منظومه شمسی به دست آمده است.

ادوارد استون، دانشمند ماموریت «وویجر»(VOYAGER) در موسسه فن‌آوری کالیفرنیا در این زمینه گفت: محققان تا مدت زیادی تصور می‌کردند که منظومه شمسی خمیده شده اما هرگز تاکنون به مدارک علمی مستقیم و صریح در این زمینه دست نیافته بودند.

به گفته این دانشمندان، فضاپیمای «وویجر – ۲» وارد تکان پایانی شد که تقریبا یک میلیارد مایل در نیمکره جنوبی هلیوسفر منظومه شمسی از «وویجر – ۱» پیشتر رفته است.

تکانی پایانی یک منطقه متلاطم فراتر از مدار پلوتون است؛ جایی که بادهای خورشیدی نشات گرفته از خورشید به میزان قابل توجهی به دلیل برخورد با گاز رقیق فضای بین ستاره‌یی آرام می‌شوند.

 

 




 



[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 17:38 ] [ زهرا ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به قلب طلایی خوش آمدید
امکانات وب
بک لینک طراحی سایت