قلب طلایی
مطالب جالب و خواندنی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قلب طلایی و آدرس bahoosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





میخوام توجه تون رو به رابطه زیبای اعداد و زوایا جلب کنم!

سوال کلیدی: چرا 1 "یک" ــه؟ چرا 2 "دوئـــه" و....

من دیگه توضیح نمیدم.

خودتون ببینید

















[ شنبه 21 مرداد 1391 ] [ 22:53 ] [ زهرا ]

در بررسیهای صورت گرفته در دفتر مرکزی شرکت اسپیس ایکس در کالیفرنیا، مقامات این شرکت جزئیاتی را درباره هرکدام از فازهای مأموریت دارای سرنشین دراگون به مقصد ایستگاه بین المللی فضایی به مقامات ناسا ارائه کردند.

شرکت اسپیس ایکس به تبیین برنامه های خود در رابطه با ایجاد تغییراتی در سکوهای پرتاب پرداخته تا بتواند از چنین مأموریتی پشتیبانی کند. در این گزارش همچنین قابلیتهای اتصال دراگون، تسهیلات زندگی، التزامات وزن و نیرو و زمینهای احتمالی فرود و تکینکهای آن به بحث گذاشته شده است..........


ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 مرداد 1391 ] [ 23:7 ] [ زهرا ]

جستجو به دنبال  بهترین مکان رصدخانه بر روی زمین منجر به کشف سردترین، خشک ترین و آرامترین نقطه کره زمین شد. هیچ بشری تاکنون به آن نقطه قدم نگذاشته و انتظار می رود تصویر برداری از آسمان در این مکان سه برابر شفاف تر از تمام تصاویری باشد که تاکنون از روی زمین گرفته شده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 مرداد 1391 ] [ 23:5 ] [ زهرا ]

 

 

 

یک تیم از دانشمندن سیاره جدیدی پیدا کرده اند که در مسیر اشتباهی به دور ستاره اش می چرخد. این سیاره که WASP-17 نام دارد و در فاصله 1000 سال نوری دورتر در حال گردش به دور یک ستاره می باشد توسط پروژه WASP از UK و با همکاری رصدخانه ژنو پیدا شد. این کشف جدید نور تازه ای در زمینه چگونگی شکل گیری منظومه های سیاره ای می باشد.

از آنجایی که سیارات همانند ستارگان از یک ابر گازی در حال چرخش به وجود می آیند، انتظار می رود آنها نیز همانند ستارگان در یک مسیر مشابه در مدار خود قرار گیرند. دانشجویان ارشد، دیوید اندرسون (David Anderson) از دانشگاه کلی (Keele) و آماری تریئود (Amaury Triaud) از رصدخانه ژنو از کشف چرخش WASP-17 در یک مسیر غلط بسیار شگفت زده شدند. این سیاره اولین سیاره شناخته شده ای است که دارای یک مدار "نابودکننده" می باشد.


اولین علامت نشان دهنده غیرعادی بودن WASP-17 اندازه بزرگ آن بود که تقریباً دو برابر مشتری (Jupiter) می باشد و این سیاره را بزرگترین سیاره شناخته شده معرفی می کند.

پروفسور کیت ماسون (Keith Mason) می گوید: "این کشف جدید و بسیار جالب پیروزی دیگری برای تیم WASP به شمار می رود. نه تنها محل قرارگیری این سیاره مرموز و پرتاب شده مشخص شد بلکه اطلاعات بیشتری درباره چگونگی شکل گیری و تشکیل منظومه های سیاره ای نظیر منظومه شمسی خودمان نیز فراهم شد. تیم WASP یک بار دیگر ثابت کرد که چرا این پروژه موفق ترین پروژه در زمینه جستجوی سیارات خارجی (exoplanets) است"

WASP-17 هفدهمین سیاره خارجی است که توسط تیم  WASP یا همان جستجوی وسیع الطیف سیارات مربوط به کنسرسیوم دانشگاه های UK کشف شده است. تیم WASP با استفاده از دوربینهایی که تشعشات صدها ستاره از هزارن ستاره را منعکس می کنند، این سیاره را شناسایی نمود. آنها به دنبال  یک افت کوتاه در میزان نور ستاره هستند. این افت نور زمانی رخ می دهد که سیاره از مقابل ستاره مورد نظر عبور می کند.

پس از کشف WASP-17 رصدخانه ژنو جرم این سیاره را اندازه گیری نمود و نشان داد که این جرم متناسب با جرم سیارات می باشد.

 

منبع: سایت نجوم ایران

[ دو شنبه 2 مرداد 1391 ] [ 23:3 ] [ زهرا ]



تصاویر زیبایی که توسط فضاپیمای رباتی کاسینی ناسا گرفته شده، نشان دهنده بخشهایی از حلقه های زحل است که دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی را احاطه کرده است.

این تصاویر زیبا از حلقه های زحل توسط یک فضاپیمای رباتی از دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی گرفته شده است

فضاپیمای کاسینی در کنار حلقه ها، تصاویر زیبایی از قمرهای زحل تهیه کرده است

این تصاویر زیبا تداعی کننده یک پروژه خلاقانه هنری است، درحالی که تنها هدف از ثبت آن علم بوده است

این جلوه های زیبای بصری علاوه براینکه نمای نزدیکی برای انسانها فراهم می کند که نمی توانند این زیبایی را از نزدیک ببینند، بلکه خدمت ارزشمندی به علم محسوب می شود.

اگرچه این حلقه ها به نظر ایستا و ثابت می رسند اما در حقیقت آنها درحال حرکت و نوسان هستند، نوساناتی که ستاره شناسان را شگفت زده کرده و اکنون آنها می توانند مطالعات دقیقتری روی آن داشته باشند.

علاوه بر اینکه دانشمندان اکنون می دانند که شکل این حلقه ها به واسطه اقمارکوچکی ایجاد شده است که از کنار  آن عبور می کنند.

تصاویر جدید توسط فضاپیمای کاسینی گرفته شده که مدار خود را برای نخستین بار در دو سال گذشته تغییر داده است

دانشمندان از این تصاویر برای تجزیه و تحلیل اشکال اسرار آمیز حلقه های زحل استفاده کنند

فضاپیمای رباتی کاسینی در سال 1997 به فضا پرتاب شد و از سال 2006 تاکنون در مدار زحل قرار گرفته است. این فضاپیما اخیراً مسیر مدار خود را تغییر داده و این امر موجب شده که تصاویر واضحی را از حلقه های زحل ارائه کند.

کارولین پورکو از موسسه علوم فضایی بولدر، کلورادو اظهار داشت: ما اکنون با سفر اکتشافی کاسینی وارد فاز جدیدی در مطالعه زحل شده ایم.

ما از روی زمین تنها زحل را شبی با آسمان صاف می توانیم مشاهده کنیم، زمانی که زحل با درخشش روشن در آسمان به چشم می خورد

این تصاویر می تواند ویژگیهای بسیاری از حلقه های زحل را برای دانشمندان روشن کند

 

[ دو شنبه 2 مرداد 1391 ] [ 22:57 ] [ زهرا ]
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 43 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به قلب طلایی خوش آمدید
امکانات وب
بک لینک طراحی سایت